دانشجویان صنعت چاپ

كلیك كنید

 

فناوري كاغذ

 



 

فناوري كاغذ

 

تاريخ كاغذ

جهان بدون كاغذبه اندازه جهاني كه كاملاً از كاغذ تشكيل شده است غير واقعي به نظر مي‌رسد. كتاب‌هاي زيبايي كه مي‌خوانيم، كاغذ صافي كه بر روي آن مي‌نويسيم، كاغذهايي كه بر روي آن نقاشي مي‌كنيم، روزنامه‌ها و مجلات جذاب، همگي اينها اعتقاد به جهان بدون كاغذ را براي ما غير ممكن مي‌سازد. در حقيقت باور به اين كه ايجاد تمدن بدون وجود كاغذ غير ممكن است درست است. بدون كاغذ امكان پيشرفت سريع تمدن بشري وجود نداشت و نسل بشري در همان قرون وسطي باقي مي‌ماند. يكي از دلايل اصلي رشد فكري و عقلي افراد و در نتيجه دستيابي به زندگي بهتر در طي قرون نوشتن بر روي كاغذ بوده است. انسان با نوشتن بر روي كاغذ امكان اين را يافت تا تجربيات، طرح‌ها و اشتباهات خود را به نسل‌هاي آتي منتقل كند و همچنين به بررسي نوشته‌هاي نسل‌هاي پيشين بپردازد تا از طريق آن علوم و فنون بسياري را فرا بگيرد و اشتباهات و خطاهاي آنان را تكرار نكند. بنابراين كاغذ نقش شگفت‌انگيزي در توسعه تمدن دنياي ما داشته است. در نتيجه آگاهي از تاريخ و شيوه‌هاي ساخت كاغذ مي‌تواند مفيد باشد.

.: ادامه مطلب :.

کاغذ باطله

 



تعریف کاغذ باطله

تعریف کاغذ بازیافتی به گونه ای که در بر گیرنده انواع الیاف در گستره وسیعی باشد، طبعا امری دشوار است. با توجه به مشکلات بازیافت کاغذهای چاپ شده و نوشته شده ، کارخانه های بازیافت به کاغذهای باطله نرسیده به دست مشتری با کیفیت خوب علاقهمندترند. با توضیحاتی که بعدا داده خواهد شد ، این مشکل در مورد کاغذهای بسته بندی وجود ندارد. در سال 1978، اداره تجارت و صنعت انگلستان برای انجام این کار به گروهی ماموریت داد و این گروه کاغذ بازیافتی را اینگونه تعریف کرد: کاغذ حاصل از الیافی که از ماشین کاغذ یا مقوا حاصل شده است. اما این تعریف برای بسیاری از متخصصان محیط زیست، کاغذ سازها و مصرف کننده ها قانع کننده نبود . بعنوان مثال ، شرکت برندز پیپر که یک شرکت عمده توزیع کاغذهای بازیافتی انگلستان است، تعریف دوباره کاغذ بازیافتی را خواستار شد :

" بسیاری از کارخانه ها مدعی هستند که کاغذ بازیافتی تولید می کنند در حالیکه این ادعا درست نیست. احساس ما این است که بار زیست محیطی کاغذ بازیافتی مثبت است و باید واقعا محتوی مقدار زیادی کاغذ باطله باشد."

.: ادامه مطلب :.
  • نوشته : محمد اربابی
  • تاریخ: چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:تعریف کاغذ باطله,کاغذهای باطله اداری ,,
  • صفحه قبل 1 صفحه بعد


    printstudent

    محمد اربابی

    printstudent

    http://printstudent.glxblog.com

    دانشجویان صنعت چاپ

    فناوري كاغذ

    دانشجویان صنعت چاپ

    فارغ التحصیل و کارشناس چاپ مقالات صنعت چاپ .druckverfahren.مقالات + صنعت چاپ .فرایند چاپ.چاپ افست. چاپ هلوگرام.چاپ بنر.چاپ هلیوگراور.چاپ سیلک.چاپ بالشتکی . چاپ سوزنی . چاپ روی شیشه.چاپ روی پارچه.صنعت چاپ.مقالات صنعت چاپ.تابلو روان. تلویزیون شهری.

    دانشجویان صنعت چاپ